Loading...

Retetele transmise peste generatii sunt sprijinite sa ajunga si peste hotare (I)

sprijin pentru producatorii agricoli care vor sa exporte

Anul trecut a fost primul an în care zacusca făcută de soţul meu a trecut peste graniţele familiei noastre. Anul acesta „clientul” a revenit cu o ladă în care pregătise deja 30 de borcane goale. Aşa că am suflecat mânecile a trei generaţii, am copt şi am pigulit 40 de kilograme de vinete. Reţeta moştenită prin încrengătura arborelui nostru genealogic a rodit frumos, ne gândim deja la export: anul viitor o să facem zacuscă şi pentru un vecin şi doi colegi de serviciu.

Noi suntem doar nişte gurmanzi care s-au apucat la a doua tinereţe de agricultura de weekend. Dar sunt în ţara asta oameni muncitori, mici întreprinderi de familie sau chiar firme destul de mari, care au experienţă serioasă în agricultură, au reţete testate şi ajustate, au putere de muncă şi capacitate de producţie, dar n-au curajul să se apuce de problema complicată a exportului. Şi uite-aşa rămân cu produsele în braţe, încât nu-i de mirare că le vine să stea cu braţele în sân.

Program de sprijin pentru producătorii agricoli care vor să exporte

Întâmplător, ieri am aflat de un program menit să-i sprijine pe agricultorii români să exporte. Poate că vă este la îndemână să aflaţi că:

  • programul de instruire este gratuit şi va sprijini 80 de firme; toate solicitările sunt eligibile, însă vor fi mai bine punctate firmele care comercializează produse cu un grad mai mare de procesare sau cele care au inovat într-un anumit stadiu al producției sau vânzării. În funcție de numărul de solicitări, pot fi selecționate și firme care vând produse cu un grad primar de procesare.
  • puteţi aplica la program până pe 10 noiembrie 2017 – nu vă faceţi griji, lista de documente cerute e scurtă, unele le aveţi deja în contabilitate sau le puteţi obţine online, pe loc, deci dosarul vă ia maxim 1 zi şi-l puteţi depune online, aici
  • primiţi 1 an de instruire  despre strategii de export, analiza piețelor internaționale cu potențial, crearea unor produse inovatoare și dezvoltarea tehnologică, ambalarea și etichetarea, branding-ul și promovarea, logistica și canalele de distribuție, crearea clusterelor, legislația fiscală, certificarea și standardele de calitate.
  • instruirea se poate face şi online – în cazul în care sunteţi obligaţi să rataţi ocaziile de networking pe care le creează participarea directă, la Camerele de Comerţ şi Industrie din Prahova, Ploieşti sau Bacău.

Mie una mi se pare o oportunitate. Şi de-o fi să vă folosească şi să prindeţi curaj, vă aştept să vorbim despre crearea identităţii de brand şi despre strategia de marketing la export. De-acum, zările-s deschise, trebuie doar să aplicaţi la program!

Sursa foto: pexels.com

I = campanie de informare

Facebook Comments

Comments

comments

You might also like

No Comments

Leave a Reply